4. den - Pavoučí
Lístečky pro rozcvičku byly dnes na jiném místě, ale zase jsme každý našli alespoň trošku a díky tomu nezůstali bez bodíku za složená slova. Před snídaní jsme si uklidili a evidentně jsme si dnes dali záležet, protože když pak během psaní deníčků Gábina bodovala, měli všichni hodně bodů. Nezapomněli jsme si promítnout fotky, abychom si včerejší zážitky připomněli, a pak už jsme psali a kreslili.
Paní učitelka nám přečetla pokračování příběhu nově vzniklého ostrova Rakata a my se dozvěděli, že prvním obyvatelem, který se na něm objevil, byl malý pavouček. A pavouci nám motivovali všechny dopolední aktivity (tedy kromě bazénu).
Nejdříve jsme jako šikovné mouchy museli proletět okem pavoučí sítě, aniž bychom se jí dotkli. Nebylo to ani na jednotlivce, ani na posádky, ale celá třída jsme byli jeden tým. A dokázali jsme perfektně spolupracovat. Dodrželi jsme všechny podmínky, pomáhali si a všichni nakonec prošli s pouhými devíti doteky sítě. Skvělý výkon!
Pavučina přátelských vztahů následovala hned po namázání se opalovacím krémem a doplnění tekutin a pokrývek hlavy, protože sluníčko už zase začínalo připalovat. Posílali jsme si klubíčko, definovali, co se nám na kom líbí a vytvořili tak krásnou třídní pavučinu.
Poslední předobědová pavoučí hra spočívala v přelezení další sítě po všech čtyřech, ale ve vzduchu směla být vždy jen jedna končetina. A to bylo velmi těžké pravidlo na dodržení.
Po obědě a poledním klidu jsme se zase vrhli do bazénu a pak se vypravili do terénu. Čekala nás kresba druhé části mapy, ale až od rozcestí, protože kousek cesty jsme už měli projitý. V lese jsme si zahráli hru o pavoučích zajímavostech. Pátrali jsme po cedulkách s otázkami i odpověďmi, přemýšleli, co k sobě patří a do bloků zapisovali, co jsme zjistili. Limit byl 45 minut a několik z nás zvládlo skutečně najít vše a hlavně na vše správně odpovědět.
Po cestě jsme došli až na louku, kde bylo další stanoviště Lufťákovy stezky a kde jsme si dali souboj týmů ve velkých piškvorkách. Kdo zrovna nehrál, mohl si užívat na louce nebo hrát s Gábinou ve velkém formátu „lodě“.
Před zpáteční cestou jsme navštívili ještě Jindrovu skálu. Vraceli jsme se další zkratkou, kterou nám ukázala paní učitelka, a mohli zas zamířit do bazénu.
Po večeři jsme si užívali volno a pak se sešli v jídelně, abychom vyhodnotili pavoučí lesní hru a zahráli si zvukové pexeso, které jsme si sami vyrobili. Než totiž paní učitelka v lese nachystala lístečky o pavoucích, my jsme každá posádka měli za úkol vytvořit dvě pexesa – krabičky od sirek se stejným přírodním obsahem. A právě tyhle krabičky jsme pak dali od všech dohromady a po posádkách se snažili najít pouze pomocí sluchu dvě stejné. Z osmi dvojic se jen jednomu týmu podařilo správně pospojovat šest, ostatní skončili na polovině poznaných zvuků.
Posledním úkolem bylo zahájení výroby dešťové hole. Po ukázce a vysvětlení od paní učitelky jsme se rozdělili do menších skupinek a začali tvořit. Sice máme zatím jen polotovary, ale už nyní vypadají opravdu dobře.
Pak už byly na řadě jen zuby, ukolébavka a spánek.